söndag, mars 05, 2017

På kurs i Stockholm

 Jag var på kurs i Stockholm i två dagar på Central Hotel, det här var utsikten från mitt rum, jag såg in i en annan del av hotellet.

 Sängen, inte direkt så man blir avslappnad av tapeten.

 Frukosten sedd från ovan.
 Lyx, pumptvål och handkräm på toan i konferensavdelningen.
 En vas och doftsticks.
 Räkor till förrätt i en senapssås, mm.
 Kött med några stackars morötter och potatisbitar, gott men larvigt med en så stor köttbit till nästan ingen potatis.

 Till middag köpte jag pad thai på Sala Thai och åt på rummet.
 Det fanns hantlar på rummet !

 Massa olika vaser prydde hotellet.
 Receptionen sedd uppifrån.
Alla bilderna är tagna med mobilen ,därför är kvaliteten inte så bra,
 Andra dagen fick till till förrätt rödbetor i stora bitar med fetaost och salladsblad, jag glömde fota, det var väl ok, fetaosten var alla nöjd med men flera gillade inte rödbetor.

Sen fick vi coq aux vin, som var kyckling men den var inte genomstekt, den var rätt röd, vi var flera som klagade men de sa att den var visst klar, en del åt ändå, en del petade bort de värsta bitarna, jag vägrade äta, jag vill inte få salmonella, jag fick en köttbit istället.


Ingen snö, det kändes så underligt, rena majvädret.

Så nu är jag på gång med SHARE projektet, Survey of Health Aging and Retirement in Europe, där jag intervjuar personer 50 + om hur de mår, deras ekonomi osv.

Inga kommentarer: