fredag, juli 01, 2016

Norrbotten

 Nu är jag hemma från semestern, jag hade tänkt skriva lite varje dag men jag hade inte tid , det var så mycket att se och uppleva , och på vissa hotell var wifi riktigt dåligt.
Vi började med att köra norrut, första stoppet var i Rosvik vid den här stolen.

 Sen åkte vi till kyrkan i Kalix
 En staty utanför kyrkan av en kapten.

 Nästa stopp var Sangis, där fanns det fantastiska skapelser i trä.




 Möte med ET !
 Sen åkte vi ut till Seskarö men det var inte så fint som jag hade hört att det skulle vara.



 Nikkala var bara en by med några hus och en välkommenskylt.

 Haparanda har jag heller aldrig varit i förr.

Ikea på andra sidan vägen.
Nu har vi vårt eget Ikea i Umeå, förr satt folk och åkte antingen till Sundsvall eller Haparanda för att shoppa.

Inga kommentarer: