lördag, augusti 15, 2015

Älvens dag i Nybyn,Överkalix

 Ikväll var det så fint väder, känns som att sommaren äntligen kommit i gång.
Jag åkte ut till Nybyn för att delta i Älvens dag, det var ca 100 personer där och stämningen var på topp.

 Jag köpte en hamburgare, det fanns lax också men jag är mer för hamburgare,
 Lassokastning pågick här.

 Ljuset var magiskt, Kalixälven har aldrig varit vackrare när jag varit här.
 Yxkastning. Till höger målen för lassokastningen.
 Läcker bil.

 Jag vill flytta hit, det är ju underbart.

 De flesta kom med bil, några cyklade, de här kom vattenvägen.
 Det var mer än en som tyckte att den här bilen inte var parkerad så väldigt bra.
Men riktigt så långt flög inga yxor.
Ljuset som sagt, helt magiskt, kan ingen göra en fotobok om Överkalix ?

Inga kommentarer: