måndag, juni 29, 2015

Kiruna och Jukkasjärvi






Så kom vi till Kiruna och besökte kyrkan, jag har en bild hemma från när jag var 3 år och jag och min mor står på trappan men det blev dubbelexponering så vi står samtidigt i en fors, haha, får leta reda på den när vi kommer hem.


I Jukkasjärvi blev vi förvånade att parkeringen var så full,men oj då, en begravning !!
Tog en diskret bild av kyrkan på håll.


Renar bodde i en hage.

Här är det nersmälta Ishotellet i Jukkasjärvi, haha.
Jag fotade med flit så den här turisten kom med, tyckte det blev så fint när hon sitter där, får nästan inspiration att skriva en bok.
Scandic Ferrum var ingen höjdare, dels fick vi ingen parkering fast vi hade bokat det, och dels fick vi inte boka en frinatt fast jag hade rätt till det enligt Scandics bonusprogram, dessutom fick jag mail från dem att det är månadens hotell med extra lite poäng för att gå gratisnatten.
Nere i lobbyn hade de en bar så det var ett väldans ståhej och stim där, inte så trevlig stämning.

Men från vårt fönster såg vi konserter gratis.
Men Linda Pira är inte min sorts musik.

Danko Jones är så där.

Här är Rymdutbildningen där Fuglesang blev astrounat.


Vi träffade min kompis Carola, i 11 år har vi varit vänner på nätet och nu först kunde vi träffas.

Tomas Ledin bodde på vårt hotell.
Lite komiskt att  jag la ut bilderna på Facebook och nu efter 3 dagar så gillar 102 st bilden med Carola, men bara 53 gillar bilden med Ledin, så enligt den statistiken är hon dubbelt så populär som han.

3 kommentarer:

G. Kjellvander sa...

Carola? Måste ha missat den bilden i bloggen eller när var det? Coolt med Ledin iaf. Inget jag lyssnar på, men hits för folket kan han snickra ihop. Danko Jones är ju bra, rock från Kanada. Men jag kan förstå de som inte gillar det, men själv har jag sett honom/dem några ggr och har några cd's. :)

Samara sa...

Alltså min kompis Carola, hon på bilden ovanför Ledin, haha.
Jag hade aldrig hört talas om Danko Jones förr men han var helt ok.
Jag har massa mer att blogga, har bara kommit av mig, varit så trött sista dagarna, kom hem i tisdags.

G. Kjellvander sa...

Jag missade att läsa texten till bilden, tänkte bara på artisten Carola, hahaha. :(