söndag, mars 29, 2015

70 tals nostalgi

 Min mamma bestämde sig för att kasta sin gamla video från 1978, den slutade fungera  i början på 90 talet, men vi hade hoppats att nån kunde fixa den för vi hade en del viktiga saker på de banden.
Men nu gav hon upp, för det mesta finns på dvd av idag ändå.

 Läckert fodral , som har innehållit en demokassett men den spelade vi över, de här banden var dyra när jag var liten, 200 kr st, så jag hade ett eget och mina föräldrar hade ca 10 st.
Ingen skulle ju betala den summan idag för en återbränningsbar dvd skiva, men på den tiden köpte man för det fanns inget billigare.
 Så här såg banden ut.
Vi sparar ett för det var ett avsnitt av Ordbrukarna med Staffan och Bengt från 1982 där min pappa var med.
Bandspelaren har också lagt av för ungefär 20 år sen och får gå till elektronikhimlen.

Stereon fungerar så den får stanna, men jag fotade den också för jag tänkte att om  det är några ungdomar som läser min blogg så får de se hur en stereo såg ut på 70 talet.

Inga kommentarer: