måndag, februari 09, 2015

3 dagar i Härnösand

 Jag var lite uppjagad inför resan, rädd att missa tåget men det gick bra.
Kursen började bara en timme efter jag kommit fram, sen på kvällen när jag hade fått mitt rum då var utsikten så här fin, men det blev ingen skärpa på bilden, fotade med mobilen genom fönstret.
Första dagen fick vi lax till lunch, de bjöd på fika och lunch varje dag.

 Andra dagen fick vi köttgryta med potatismos.
Den dagen fick vi lära oss att ta blodprov genom stick i fingret, jag som haft fobi för blod sen jag var 5 år och varit orolig sen december, men det verkar ha gått över nu.
Alla testade och stack varann, utom jag, jag stack en kollega och en av cheferna, men jag slapp bli stucken själv som tur är.

 Utsikt från mitt rum dagtid.

 Den danske musikern Lars Danielsson bodde på vårt hotell.
Han hade lite bråttom till en spelning men var glad och vänlig och ställde upp på en bild.
En autograf fick jag också i en  anteckningsbok som ligger kvar i handväskan.
 Min kollega och nya vän Barbro, jag är så glad att vi träffades.

 Utsikt från femte våningen när solen sken.
Tredje dagen fick vi köttfärsbiff och potatis, jag orkade inte allt.
Det var så god sallad till all mat också, och på förmiddagarna fick vi mackor, förutom hotellfrukost, och på eftermiddagarna var det frukt och kakor.
Efter tre intensiva dagar var det skönt att ta tåget hem.
Sen jobbade jag åt två andra företag i fredags, och ännu ett annat företag i lördags, idag har jag börjat ringa runt och boka tid med folk för intervjuer.
Jag gillar verkligen mitt jobb :)

Inga kommentarer: