onsdag, juli 02, 2014

Samaras syster


Vad gör man när bilen dör ? En 18 år gammal bil som man haft i 12 år, den skriker rakt ut, rycker några gånger och dör.
Och värmemätaren går högre och högre när man blir bogserad hem fast bilen inte är på. Och bilen fortsätter skrika när den bogseras.
Min man trodde att det var topplocket, sånt är dyrt och vi är inte bra på bilar, och ingen mening att kosta på större summor när jag ändå ska köpa en fabriksny bil snart.
Men bil måste jag ha, med våra jobb kan vi inte dela på en bil eller åka buss.
Så idag köpte jag Samaras syster från en bilfirma i stan.
Den känns inte helt likadant när jag växlar men jag vänjer mig nog snart, annars är de identiska.
Samma årsmodell, samma stickers baktill från den första bilhandlaren i Skellefteå när de var nya.


Den nya ser finare ut, men det finns rost på den med, men den har gått 6000 mil mindre och det känns att den går mycket bättre.
Det känns ändå sorgligt, jag är för fäst vid min bil, men det här kändes som bästa lösningen.

Inga kommentarer: