torsdag, juli 31, 2014

Mot Köpenhamn

I morse kollade vi hamnen i Fredericia innan vi åkte, jag hade aldrig sett maneter förr, coolt.


Vi åkte till Odense, kyrkan var vacker, byggd 1953,

Vi träffade de här glada missionärerna.
Vi skulle besöka HC Andersens hus, men det var bara en kuliss, jag trodde det var ett hur där han bott, men det var bara en turistfälla.

Ankor i dammen.

I Slagelse var kyrkan så stor att det inte gick att få med hela byggnaden på bilden.

Sen kom vi fram till Berit och Poul-Erik som bor några mil från Köpenhamn, anledningen att vi åkte på hela den här långa resan var från början för att träffa dem, sen blev det fler vänner, släktingar, städer och länder på vår lista över vad vi ska hinna med. När jag skrev till henne i fjol att vi tänkte hälsa på nu i sommar, kunde jag aldrig tro att vi skulle passera Holland på vägen.

Vi stannade hos dem i ungefär 5 timmar, de var så glada att träffa oss, det var så trevligt att äntligen få träffas efter att ha haft kontakt på Facebook i flera år, vi fick skaldjurssallad, fläskfilégryta med bakad potatis och sen äppelkaka.
När jag kommer hem ska jag visa bilder från deras underbara trädgård, så fint och välplanerat, de odlar allt från kryddor till vindruvor, och de har höns ! Claes blev så kär i trädgården, och jag i en brun höna.

Sen åkte vi in mot staden, vi bor på 20 våningen på ett hotell, vi tog en tripp in till centrum och fotade lite.
Nu ska vi sova och imorgon ut och se alla sevärdheter.

Inga kommentarer: