torsdag, maj 15, 2014

Jämställdhetsministern gillar inte lån

Maria Arnholm, jämställdhetsministern blev intervjuad i Tara nr 5- 2014, och jag blev glatt överraskad att hon anser att man bör undvika höga lån, utan istället kunna jobba mindre, många politiker säger ju att det är en kvinnofälla att jobba mindre.

Jag tycker själv att det är en oerhört stor lättnad att vi inte har skulder, än om vår inkomst är låg så behöver vi inte tänka på räntan, och när vi jobbar mindre hinner vi laga god och näringsriktig mat från grunden, istället för att det förr blev mycket micrade färdigrätter.

Ikväll har jag simmat 650 meter, men det var länge sen sist, jag fick lite kramp i ett knä på slutet.
Imorgon ska jag göra mitt sista arbetspass på det här projektet, det blir bara knappt 50 minuters resa till arbetet imorgon. 

Inga kommentarer: