fredag, maj 02, 2014

Arbetsresa till Skellefteå


 Samara på väg norrut.
Nej hon  har inte kissat på sig, jag råkade parkera i en vattenpöl.

Men det blev knappt fotat idag heller, jag orkade inte,  åkte till Skellefteå, jobbade 2 timmar och 15 minuter i ena butiken, åkte till den andra, jobbade 2,5 timmar.
Åt på Max och körde hem.
Körda mil idag ca 30.
Jag sträckte på benen på väg hem och såg den här skylten, den är nog ny tror jag, den fanns inte sist jag åkte norrut.

Mina chefer har ingen aning varför jag alltid blir så ivrig när jag får åka till Skellefteå, sanningen är den här bakelsen, Maria Walewska, bakas på ett bageri och säljs på Ica, såna har vi inte här.
Jag har googlat, men en vanlig Maria Walewska är nåt helt annat, det här är som en mazarin som inte är så söt, med pistage i och flagad mandel.
I glaset har jag jordgubbsläsk köpt på Systemet, 0,0 procent alkohol.

Inga kommentarer: