söndag, april 06, 2014

På upptäcktsfärd i Vasa

Jag älskar hus som har lite ovanlig form, det här apoteket ser nästan ut som ett slott.

Jag hoppas min far kan läsa min blogg från himlen, för det var coolt med en buss med hans efternamn på.

Inne i en galleria, det är så skönt att alla skyltar är på svenska också.


Kyrkan, det är så kul att se kyrkans möteshus runt om i världen.

Vi hade en dejt också, Maj-Sofie är en trevlig tjej jag lärt känna på Facebook,
vi hann umgås med henne i en timme, och hon gav oss en del bra tips när man är turist i Vasa.

Kom till McDonalds vi ger mer, ja det verkar kanske konstigt att äta där, det kan man göra hemma, men vi tycker det är intressant att testa runt om i världen, jag måste säga att Finland har de godaste saftigaste burgarna jag varit med om, brödet var ingen skillnad, inte stripsen heller.
Men burgaren var värd att åka över havet, bara den.
Mäktiga pelare.
Här sitter Topelius.

Torget som alla affärerna finns runt.

1 kommentar:

SAndra sa...

Haha ja det där första huset såg ut att vara taget ur nån bok