onsdag, april 09, 2014

Finska souvenirer

Det fanns inte så spännande affärer i Vasa, mest det gamla vanliga, Lindex, Clas Ohlsson, HM osv, jag ville ju hitta mysiga småbutiker, antingen letade jag på fel ställe eller så fanns inga.
Men jag köpte 2 finska cd skivor för 5 € st, en påskkärring för 2 € ( en finsk kärring är ju en "särring" så det kallar jag henne ) en älg för 0,5 € och en brosch med en finsk flagga och texten Suomi Finland, för 1 € men den stack och gömde sig när jag skulle fota.
Claes köpte en liten katt för 0,20 € så vi har blivit förståndigare när det gäller att shoppa, vi har ju egentligen allt och lite till. Han köpte också skor för 30 €, hans var så trasiga så han hade tejpat dem, men han är så kräsen så han vill inte ha vilka modeller som helst, så han hittade inga här i stan han gillar, annars köper han alltid skor i Birsta.
Jag köpte byxor för 20 €, det var de dyraste byxor jag köpt i mitt liv, jag brukar annars sätta gränsen vid 100 kr, men de var verkligen så sköna och snygga, jag kommer säkert att ha dem i många år.

Inga kommentarer: