fredag, april 11, 2014

Byta däck - vilken skräck !

En olycka händer så lätt, men Claes har starkt skelett.
Han skulle byta däck på Volvon, men domkraften kantrade, och hans hand blev fastklämd under höger framdäck med hela bilens tyngd på !
Han hade mobilen med så han ringde in till mig och sa : kom fort.
Jaha, varför då, sa jag.
Kom fort !! skrek han och då sprang jag som en galning, jag fattade att nåt hemskt hade hänt och där stod han på knä och handen var under däcket, jag försökte lyfta på bilen men det gick inte.
Jag blev inte Hulken och fick oanade krafter.
Jag försökte använda domkraften men den var på sniskan och jag fattade inte ens vad jag skulle göra, så jag tänkte springa till grannen, men då kom ett äldre par på gatan så jag ropade åt dem att de måste komma fort, domkraften har vält, min man är fastklämd under bilen !
De kom lugnt och värdigt och jag ylade att kom fort, han sitter ju fast !
Så kom de fram och tittade och kvinnan sa : sitter du fast ?
Jaaa, väste Claes.
farbrorn försökte få upp domkraften men då blev det åt fel håll så bilen pressade ännu hårdare !
Vi tog i alla tre och försökte lyfta bilen men inget hjälpte, Claes sa att det lättade lite men inte så han kom loss, men domkraften kom loss, så farbrorn kunde sätta den på plats och få upp bilen.
Då först när Claes kom loss insåg jag att jag inte hade känsel i fötterna, det var ju bara 4 grader i solen, marken var inte varm direkt, jag hade aldrig tänkt på att jag var barfota.

Vi åkte iväg för att få det röntgat, läkaren sa redan innan att han trodde att det inte var nån skelettskada, och det stämde, ingen spricka, inget av, bara att vila så går smärtan och svullnaden över. Snacka om mirakel.
Jag är fortfarande uppjagad, hela dan gick ju åt, men nu ska vi läsa Kalle Anka pocket och äta popcorn, han hade ju ändå änglavakt.

Inga kommentarer: