måndag, april 28, 2014

Arbetsresa till Vindeln

Idag var jag i Vindeln, det tog hela dagen, det är inte så många som besöker Systemet på en måndag, en av mina vänner kom in och handlade, det var kul, och en annan vän var så rar att hon bjöd mig på lunch, annars hände inte så mycket, kunder kom och gick,många var stressade, många hade inte dator, jag fick kämpa för att få ihop rätt antal namn, men det är ett väldigt trevligt jobb, stå i en butik och prata med folk. Personalen var så trevlig också.

Jag körde 14,6 mil tur och retur.

Dagens gulligaste var en farbror som sa : Glad första april !
Nej, MAJ ! sa frun.
Ja just det, tiden går ju så fort, jo jag menade ju det, sa han.

Jag tog inga bilder,  på väg dit hann jag inte, och på väg hem var jag så hungrig att jag ville inte, men Vindeln-vägen som är så mysig på sommaren , särskilt Sunnansjö brukar vara min favorit, men nu är det brunt gräs och halvdöda träd, nu får ju våren ta och gasa på lite.
Imorgon ska jag ut på nya äventyr.

Inga kommentarer: