måndag, mars 17, 2014

Fortfarande förkyld

Jag och min man verkar tävla om vem som först hostar upp en lunga, vi bara hostar och hostar , det finns inget slut tydligen. Jag åkte till Lycksele på tjänsteresa i fredags, och det gick rätt bra, jag hade ingen hosta då, och tabletter höll febern nere.
Det var 2 år sen min far dog, tur jag hade nåt att sysselsätta mig så jag slapp tänka så mycket.
Jag fattar fortfarande inte att det gått så lång tid, ibland undrar jag om det verkligen är på allvar, inte kan väl han vara död ? Varför skulle han ? Undrar hur tid det tar innan jag verkligen förstår det.
På väg hem passerade jag min kompis Lina som hade gjort baklava och ville dela av sig, det hade jag inte ätit sen 90 talet faktiskt, det var så gulligt av henne att bjuda oss.

Lördag var jag seg, och sen igår och idag har jag mest hostat och sett på film, jag skulle behöva en ny hals tror jag.

Inga kommentarer: