tisdag, december 03, 2013

Lyxbio och Ibrahim Baylan

Ikväll var jag på bio med en kompis, hon hade fått fribiljetter till Kärlek deluxe, och dessutom fick man gratis popcorn och läsk.
Filmen handlar om Selma som skriver chic-lit men plötsligt ska hon skriva lite finare litteratur. Hon har dessutom två killar på gång, en musiker som är charmig, och en stel författare. Deadline närmar sig, men hon har ingen aning om vad hon ska skriva.
Filmen var kul, romantisk, man fick se en del av Gotlands natur, men slutet var ju väldigt förutsägbart.
Sarah Dawn Finer har en biroll, det var ett stort plus.
Jag hade hur som helst en trevlig stund och blev ju otroligt sugen på att skriva en roman, fast jag brukar ju hålla mig till verklighetsskildringar, så jag skulle nog sitta som Selma och stirra på en rubrik.



Efter filmen var det precis lagom att titta in på bibblan och träffa politikern Ibrahim Baylan.
Han var trevlig och lite kul, jag sa att jag bara hade hört på slutet av hans inlägg i debatten som hade pågått några timmar, för jag hade varit på bio, men det han sa lät vettigt. Han svarade då : Du gjorde ett bra val, du missade inget speciellt här ikväll.

Han är riksdagsledamot som varit bland annat skolminister 2004-2006. Han har bott i Umeå rätt länge, men på grund av jobbet så bor han numera i Stockholm.

2 kommentarer:

Anette sa...

Måste bara tipsa om denna sidan. Tänkte direkt på dig o dina miniatyrer....
l8p8dockskap.se

Samara sa...

tack för tipset :)