lördag, december 21, 2013

En välsignad shoppingtur


Idag åt vi lunch-middag på Lottas krog, svärföräldrarna är så generösa att de skickade ett mejl och skrev att vi får gå ut och äta och skicka räkningen till dem.
Jag hittade en riktigt gammal telefon, undrar om det är 40 tal eller ännu äldre ?
Kolla också på alla de gamla mysiga skinnböckerna.

Cheeseburgare  med bacon, strips och lökringar. Mmm så gott, men mätta blev vi, vi rullade nästan ut ur lokalen sen.

En riddarrustning var bara en av de fina detaljerna i inredningen, det var modellfartyg i fönstren, och en kanot i taket.



Vi vandrade vidare på gågatan för att shoppa lite, på Max fick jag en gratis Pepperjack burgare, eftersom jag har appen Wrapp i mobilen.
Det är så bra, då kan man ge gratis gåvor till sina vänner, bara de har en smartphone med internet så kan de få massa gratis grejer.
Jag sparade min burgare och åt den nyss.
Men varför kom det ut en tjej från Max med simfötter ?? antagligen möhippa.



Ohlssons tyger hade så fina kuddfodral med olika städer och bilar, jag köpte en present till min mor där, men eftersom min ena kusin ska få samma så kan jag inte berätta det här, för hon läser bloggen, men inget kuddfodral kan jag ju säga.
Men Claes ville få vara ensam i affären ett tag, spännande värre.

En vänlig själ gav mig ett presentkort på Kjellins Guld som tidig julklapp, och jag köpte den här fina fyrklövern.
Färgen skiftar inte, det blev bara skugga när jag fotade.
Det fanns kvar 21 kr på presentkortet, då fick jag en förpackning silverputs som egentligen kostar 99 kr för den summan, så snällt av biträdet.

Laila Bagge har sin egen smyckekollektion, den säljs också i den butiken, vi köpte inget, men visst är dödskallarna häftiga.


På torget var det julmarknad, de hade spänt upp ett nät av lampor och lagt ut renskinn på bänkarna.


På Indiska hade jag en Wrappkupong på 50 kr så de här två elefanterna kostade mig bara 28 kr.
Efter det var jag in på McD och fick en gratis cheeseburgare med deras app, den ska jag äta imorgon.

Jag hade ett tillgodokvitto på Hallbergs, sen i somras när jag hade fått presentkort för att jag besvarade undersökningar, då köpte jag ett halsband, nu räckte pengarna till det här fina armbandet.

På Jysk hade jag en Wrappkupong så jag fick den här fina förvaringslådan för bara 29 kr, den kostade annars 129.
Claes smet in ensam på Rusta.


När vi kom till Strömpilen stod det en ren som nickade sakta, det är nog lika bra att den inte var till salu, annars skulle jag ha suttit här och gosat med den nu.



Det var dags för efterätt nu när vi hade rört på oss några timmar, vi fikade på Nya Konditoriet.
Claes bakelse med mintchoklad till vänster och min saffranscheesecake till höger.



En fin julgran hade de, vi var de enda gästerna där, det kändes lyxigt.

Vi köpte inga marsipantomtar, men jag var tvungen att ta en bild, jag kom att tänka på Trolltyg i tomteskogen.
" En hel tomtearmé ! "

Sen handlade vi på Ica Maxi, där hade vi presentkort på 800 kr, fått från undersökningar jag besvarat, och för att vi uppnått en viss poäng och så hade vi fått ett i gåva också, så vi kom undan väldigt billigt, 451 kr blev slutsumman för tre väskor fulla med mat, och då har vi massor av frysvaror som kommer att räcka länge, färskvaror och annat.
Inte för att jag brukar äta godis egentligen,  jag brukar aldrig köpa godis, annat än Lakrisal eller Terva Leijona nån gång per år, men ett Godishus är tradition, då njuter jag och känner mig som barn igen. 

Hela dagen kändes magisk, vi bara shoppade och gled runt och det kostade oss nästan inget, jag är så tacksam.

2 kommentarer:

G. Kjellvander sa...

Meny med burgare och strips på ett ställe, sedan burgare från både Max och Mc D på det och avrundade med fika. Jösses. ^^

Samara sa...

Jamen ena burgaren åt jag ju efter midnatt och den andra nu på morgonen, så jag åt ju på Lottas typ kl 14.30, och fika kl 19, och jag åt ingen frukost eller middag, så det var inte så farligt som det låter :)