onsdag, oktober 02, 2013

Arjeplog och hotell Hornavan.

I min reseskildring från i somras har vi kommit fram till Arjeplog.
Jag ska vara ärlig och säga att tills då hade jag aldrig förstått skillnaden på Arjeplog och Arvidsjaur men nu vet jag.

Den här bilden togs 23.40,leve de ljusa sommarnätterna.




Vi gick aldrig från hotellet, vi var trötta efter den långa resan, men det var så vackert att vi var nöjda.

När det blev mörkare fanns det massor att fota inomhus.


En man såg att vi gick runt och fotade och erbjöd sig att ta en bild av oss tillsammans med den här renen.



Ett stackars lodjur, det var flera uppstoppade djur i lobbyn, och utanför varje rum fanns ett djur, när Claes gick runt och fotade så backade han några steg vid ett tillfälle men backade in i en fågelvinge.

Hä ä svårt å få nog av Arjeplog.
Ja jag förstår det, jag vill tillbaks och fota mer .

Lämmel !
När vi åt frukost morgonen efter hade vi så här vacker utsikt från matsalen, den här bilden har jag som skrivbordsbakgrund.

En ekorre satt utanför vårt rum, när vi skulle checka ut frågade receptionisten vilket rum vi hade haft.
Det stod inte på nyckeln och vi mindes inte, men när jag sa att vi hade ekorrens rum, då visste hon vilket nummer det var.

6 kommentarer:

Daniel sa...

Vad jättefina naturbilder!
Man blir glad av att se dem!
Vad duktig du är att fota!

Samara sa...

Tack så mycket :) jag blir så glad, särskilt som jag så sällan får kommentarer i bloggen.

Daniel sa...

Jag gillar att ha fina naturbilder som skrivbordsunderlägg på datorn. Har ett bildspel som ändras varannan minut eller så.
Är det okej om jag använder några av dessa bilder?

Samara sa...

Ja visst får du det, jag delar ju md mig av mina bilder för att folk ska ha glädje av dem :)

Daniel sa...

Då kan jag också passa på att säga att din blogg är ganska "trög" att surfa in på, tar lång tid att ladda sidan. "Tungrodd" liksom. Vet inte var det beror på? Reklamen? Någon inställning? Annars är den bra som sagt! :)

Samara sa...

Jag har faktiskt ingen aning, för mig gåt det jättefort, men det kanske är för det är så många bilder ?
jag har funderat på att ta bort reklamen, jag har haft reklam i många år nu, men inte tjänat en enda krona, det är ju bara bluff sånt där :( en del bloggare påstår att de tjänat så mycket på det, men nån måste ju klicka för att man ska få betalt, och vem klickar på reklam i en blogg ? jag har då aldrig gjort det ;)