söndag, september 29, 2013

Lycksele marknad

I går (fredag , det är ju efter midnatt nu ) åkte jag med min mor och min låtsaspappa till Lycksele marknad.
Det blev inte många bilder tagna, bland annat för att det var kallt så jag hade vantarna på.



Det här var en häftig idé till en soffa.
Jag köpte inte så mycket, en virkad duk och några dockskåpsmöbler och en liten get till min samling plastfigurer, får visa dem imorgon.
Det var många som sålde grillspett och annat gott, men vi hade med fika, min mor hade gjort 3 smörgåsar åt oss var, en med skinka,en med ost, och en med salami.
Så hade vi varm choklad i en termos, och det kändes som när jag var barn och man var på utflykt med Skogsmulle, skillnaden var att nu satt vi i hennes bil på parkeringen vid skollan där jag gått för länge sen.


Vad är det här ? En hund antar jag men det verkade mer vara en känguru, den stod på bakbenen hela tiden när jag tittade på den, utanför Domus,
Var är frambenen ?? häftig typ hur som helst.

Efter marknaden åkte vi till min faders grav, de hade inte varit där förut.
Sen handlade vi lite på Dollarstore.

På väg hem ringde hon och beställde en familjepizza, mums så gott det var .

Inga kommentarer: