torsdag, augusti 08, 2013

Nolia dag 3


 Nu blir det två dagars bloggande  i rad, måste ju komma i kapp :)
Laurentsio Pettersson, Fotomodell, skådespelare, föreläsare och olympisk guldmedaljör.
Han vann hela 3 guldmedaljer i rullstolsrace i Special olympics,
Föredraget var så otroligt bra, han berättade om sitt liv och hur han föddes med missbildade ben och händer för att hans mamma tagit nån stark medicin mot influensa.

 Efteråt visade han en guldmedalj och jag fick hålla i den, jag hade aldrig sett en OS medalj förr.

Umeva gav bort flaskor med kranvatten i sin monter.



Eric Saade, han som sjunger Popular, men han var inte så populär, det kom i gång en halvtimme sent, och ljudteknikerna var inte särskilt duktiga, det skrällde mest, den var det så mycket rök till och från så man knappt såg honom, och publiken började gå redan under första låten, det var rena lämmeltåget, efter 3 låtar var knappt halva publiken kvar, något som till viss del kan bero på att de hade tagit bort bänkarna så folk inte fick sitta och vila sig. Han sa att det var kul att vara i Umeå, att
 han inte varit här förr, jaha, han uppträdde ju här i fjol, det var då han tog 1000 kr betalt av de som ville få en autograf ... Alla artister på Nolia skriver autografer, men han gjorde det inte, hade en bil som väntade bakom scenen !
Personalen förklarade att han är så stor artist att han inte kan skriva autografer, ja konstigt att Johnny Logan alltid tar sig tid då ...


Jag köpte ett kors till kattgraven, men till vintern tar jag in det så klart.
Mjao, det har gått över två år, men min sorg är stor.

1 kommentar:

claes sa...

MJAUU