söndag, augusti 25, 2013

Mo i Rana regnade bort

Jag är ju inte klar med min reseskildring från Norge än, det finns mycket mer att berätta om.
 Mo i Rana hade det klart bästa hotellet, stort hotellrum, och lyxig matsal.
Vi fick en egen alkov när vi skulle äta middag.
Det var buffé så jag åt både soppa och potatis och kyckling, olika röror, sallad mm.

Efterrätten var pudding och tuttifrutti.

Mycket att välja på.

Även tehörnan var lyxig, nu fanns det bara en sorts te jag kunde dricka, roiboos-te, men det räckte ju med det. Det fanns allt till, kanelstång, citron, mm.
Till och med taket var lyxigt.


Mmmm, kanelstång i te.



Mätt och belåten.
Här den större allmänna delen av matsalen.

Sen skulle vi ut på fotosafari, men det ösregnade så vi körde bil, hoppade ut med motorn på tomgång, *klick * in i bilen igen.


Inte många sevärdheter direkt.
En kyrka uppe på berget.

Det här var nån staty med ansiktet utåt, en turistattraktion sa kyparen, hmm, tråkigt värre.
Det syns inte på bilden men det blåste så oerhört, och regnet piskade och havet blåste upp på oss, mina örhängen piskade mig på kinderna så det gjorde ont.

Mo i Rana vill jag nog inte besöka igen, men skulle jag göra det så skulle jag absolut ta in på samma hotell igen,Rica Meyergården  Hotell.

Inga kommentarer: