onsdag, augusti 14, 2013

Loppis i Vännäs


I lördags var vi på loppisrunda i byarna i Vännäs kommun.
Först var det soligt och fint.


Sen blev det tunga moln, efter ett tag vräkte regnet ner .

Men körde vi fel ?? Nej konstigt nog är Jämtland en by i Vännäs kommun, det hade jag ingen aning om.

Jag fyndade en LP skiva med The Osmonds, och en ljudbok av Åke Edwardson, 5 kr st.
Tygärmärken från Strömstad ( Stadshuset, där ett mord blev begånget i en av filmerna med Per Oscarsson ) och Garmisch Partenkirschen ( där morfars bror tog OS guld 1936 )
och en kakelplatta från Holland, 5 kr styck för allt det också.

Två  lampor till dockskåpet, men bandet på den ena måste limmas, just nu står det ju rakt upp,  fast, taklampan syns inte så bra när den ligger, men den är fin. Det var elkablar med också, en bunt, men sånt förstår jag mig inte på, jag har ingen transformator. 40 kr kostade alltihop.

En otroligt vacker skål för 40 kr, och ett tittskåp för 1 kr, jag ska ta ut innehållet och stoppa in nåt eget, tittskåp är dyra att köpa nya.

Har jag börjat samla på båtar också ? 5 kr styck.


Inga kommentarer: