tisdag, juni 18, 2013

Loppisbesök och försäljning

 Idag tänkte jag göra en annons och sälja bilbarnstolen vi hittade i källaren igår, men jag hann bara så in i säljesgruppen på Facebook så var det en man som annonserade om att köpa en.
Knappt 40 minuter senare kom han hit och köpte den, och vi blev 500 kr rikare.
Men det är svårt att sälja saker och inte köpa nytt, är man hamster så ...
Jag och Claes var till stan idag, vi hade kombin full och åkte till återvinningen med allmänt bråte.
Och så råkade vi passera en loppis som en rar farbror hade hemma i sitt uthus, älgen kostade 5 kr, alla andra figurer och skeden från Svinesundsbron fick jag för 20 kr, och då ingick ett stort blomfat.
En hundnos kom utanför bild ser jag.


 Kruka med fiskar, jag som är född i fiskens tecken blev eld och lågor när jag såg den.
Eller blev jag hav och vågor ? hihi.

Den här fina blomman och krukan har jag fått i present av ett av de företag jag är anställd hos.
Blomman heter Kanna, inte Kalla som jag tyckte det stod först.

Ikväll fortsatte vi rensa i källaren, ytterligare en sopsäck med saker  att kasta blev utrensad och en halv sopsäck till loppis. Dessutom hittade vi dörrmattorna jag köpte på Ikea för några år sen, och som försvann sen.

Inga kommentarer: