torsdag, juni 20, 2013

Las Lomas 27 år efteråt



 Man ska nog inte återvända till ett ställa där man varit lycklig, där allt var så bra, och tro att det är sig likt, man blir besviken.
1986 bodde jag med min far och min farbror med familj, på hotell Las Lomas i två veckor, tiden gick så sakta när man var barn, vi hade ingen stress, badade i poolen och njöt.
Det var fullt med andra turister också såklart. När vi åkte i år så hade vi tänkt bo på samma hotell, min far hade planerat det. Men eftersom han följde med oss som ängel den här gången, så bokade vi ett annat hotell, för vi som lever behöver bredband, vi tog ett hotell med gratis wifi på rummet.
Tur var väl det, för redan första kvällen ville jag gå och återse Las Lomas. Det var fullt med turister nu med, och vi var så fräcka att vi bara gick in, vi smälte in i mängden.
Men vilken besvikelse ! De höll på att renovera, tur vi inte bodde där.


 De hade målat om också, jag ville ju att allt skulle se ut som förr, men det konstgjorda gräset var borta.
 På den tiden hade jag en hotellkatt att gosa med. Jag ser inte så glad ut på bilden, men jag var otroligt lycklig då.





Hela utsikten var ju förstörd, som jag suttit och drömt mig tillbaks genom åren, jag har alltid älskar den bilden, det var morgon och stilla innan alla börjat bada, och nu .... ja ja.
Och vad ska jag göra i sommar ? Jo åka till en annan ort där jag varit på semester med min far, där lär också allt ha förändrats, men förhoppningsvis inte så här mycket.

2 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Att återvända är att dö en smula, för varje steg tillbaka till en plats eller något annat får våra minnen att blekna och ändras. Därför tror jag att det inte alltid är bra att gå i sina egna fotspår. Välja nya platser och nya minnen håller bättre.

Zarah sa...

Tack för alla fina, informativa inlägg! De hjälper mycket inför resan. Kram!