lördag, juni 01, 2013

En utflykt till Skellefteå

 Igår ( torsdag ) åkte jag och Claes till Skellefteå på konsert med Uno Svenningsson och Patrik Isaksson. Uppträdandet var bra men väldigt försenat.



 På väg hem lekte vi turister i Lövånger, jag älskar sommaren när det aldrig blir mörkt, bilden är tagen 00.19.
 Före konserten åt Claes den berömda rätten från Skellefteå, Calskrove.
Det var inte så mycket mat som man kan tro, den var ganska uppblåst och sjönk ihop när det blev hål i den. En Calskrove är en Calzone pizza, med ett skrovmål i !
Men stripsen var ju slappa och slöa såklart. Han sa att det smakade sådär, inget märkvärdigt, hamburgarna var nån billig sort troligtvis.
Jag smakade lite på pizzaskalet, det var ok, själv åt jag kebab.

Eftersom vi kom hem kl 2 på natten, och somnade vi 3, och jag steg upp i morse för att få iväg pojken till skolan nu är jag så trött så jag somnar där jag sitter, och varmt är det, 16,3 ute, 25 inne, idag var det väldigt varmt på dagtid, men jag glömde kolla temperaturen då,
Imorgon kommer ett längre inlägg med filmer och mer bilder, och berättelsen om hur försenad en konsert kan bli.

1 kommentar:

ami sa...

Jag bor i skellefteå, jag tycker inte den är så jätte god :D