tisdag, maj 14, 2013

Linas matkasse igen


Igår fick jag hem en leverans igen, jag är ingen trogen kund, utan testar bara ibland, och varje gång visar jag upp här vad jag fick. Bara bra saker den här gången, mycket grönt, fläskkotletter, kalvfärs, tonfisk mm.


Jag har redan lagat till första rätten, kyckling med en sås där man har lök, senap, soja, honung mm.
Det är päron i salladen. Det var lättlagat och smakade bra. Claes blev förvånad när jag väckte honom med färdiglagad lunch, det brukar tyvärr annars bli mycket micromat här.

När sonen var liten så älskade han Findus värdshus, Ostschnitzel, pasta mm, och vår micro är sån att den piper när maten är klar, istället för att plinga. I söndagsskolan fick de små liven frågan om vad som var deras favoritmat, och pojken sa : pipmat ! Innan jag lyckades förklara sen vad han egentligen menade,det var förvirrat ett tag, haha.

Inga kommentarer: