måndag, maj 20, 2013

Kulturnatta 2013 del 1

 I går lördag var det åter dags för Kulturnatta i Umeå.
Det var helt underbart väder, rena turkvädret, jag är glad att vi inte åkte utomlands nu i maj.

 Det ser mysigt ut att sitta i fönstret så där, men jag blev lite nervös att tjejen skulle ramla ner,

 En norsk buss på besök.
 En handske hjälper till att visa vägen till Teg.





Två av mina kyrkvänner är med i Umeå pop och rockkör, de uppträdde på bibblan, men Erland ser man inte alls, han hamnade längst bak, Maria ser man också längst bak i bland när gitarristen flyttar på sig, hon har svart tröja och tajt halsband.



 Claes väntar på att Top Cats ska komma igång.



Claes var officiell fotograf i år med, men jag behövde inte vara ensam i publiken när han stod framme och fotade, jag fick sällskap av vår kompis Andreas.

Det var ett otroligt drag på spelningen, publiken dansade och hoppade och jublade, sjöng med och viftade med armarna.
Efteråt skrev de autografer på vykort till alla som ville ha, och sen ställde de upp sig för fotografering så alla som ville fick bli fotade med dem.
Sångaren kände igen mig sen förra gången vi träffades, på min födelsedag.
Det inlägget finns HÄR
Jag köpte en tröja av dem, men har inte kommit på att fota, ni får se den sedan.




Det blev jättedåligt ljud, och jag hade svårt att stå stilla när jag filmade, man bara måste digga med när de spelar.
Men ni får se känslan ändå, hur härligt vi hade det i publiken.
Mer bilder och filmer från Kulturnatta kommer imorgon ( idag ).
Jag är inte heller klar med mitt resereportage från Lanzarote, det kommer mer om nån dag.

Inga kommentarer: