söndag, maj 05, 2013

Att kalla dem kamel är fel


 Det pratas alltid om kamelerna på Lanzarote, man kan fara på kamelritt, och en del bönder plöjer med kameler, men de är ju dromedarer ! Varför säger alla kamel ?
 Vi nöjde oss med att titta på dem och fota, Claes blev lite för rädd när det kom till kritan, men han gick fram till en dromedar som vilade och sa : hej, får jag klappa dig ?
Den höjde upp sitt huvud och skakade plötsligt kraftigt på huvudet.
Va, får jag inte ? sa Claes, återigen skakade dromedaren på huvudet.
Intressant att de kan svenska, hihi.

Men titta, där sitter ju ..... utbrast Claes, och visst är det otroligt likt min far vid första anblicken, och det är så jag vill tänka mig honom, på en lång utlandsresa, och ta siesta när han känner för det.
Jag önskar bara att man kunde ringa till andevärlden, det skulle inte vara lika jobbigt då.

Inga kommentarer: