tisdag, april 23, 2013

Underjordiska grottor

 Jag ville besöka alla de utflyktsmål vi besökte 1986, och mycket såg ganska likadant ut som jag mindes det.Den här häftiga kräftstatyn var en av de saker jag mindes.

 Bussarna hade blivit betydligt lyxigare sen sist.
Lanzarote är en vulkan-ö och det är många höga berg och inte så mycket växtlighet.

 Ner i grottorna i Jameos del Agua
 Upp ur grottorna på andra sidan.
 Där fanns en liten bassäng som dekoration.

 
De andra grottorna hette Cueva de los Verdes, jag lyckades inte ta nån vettig bild där nere, för det var mörkt och man fick huka sig långa sträckor , inte mindes jag att det var så jobbigt, vi gick eller snarare klättrade under jord i en timme.

På tal om bassäng så simmade jag 600 meter igår kväll.
Jag antecknade hur mycket jag simmade per dag under semestern men har inte sammanställt det än.

Inga kommentarer: