tisdag, april 30, 2013

Maten på Lanzarote

 Avokado med räkor
 Tonfisksallad
 Pizza
 Glass med grädde och chokladsås

 Kyckling i grönpepparsås
 Kyckling i pepparsås
 Kebab med lökringar
 Kebab med strips
 Kinesisk sallad, jag frågade kyparen om receptet på dressingen, han sa att det var olja,vinäger, salt och socker. Den salladen var så god att jag åt den två dagar i rad.

 3 små rätter på kinarestaurangen.

KFC, varför finns inte det i Sverige, det här var kycklingburgare, de hade också olika sorters nuggets, förra gången vi åt på KFC var i London, hade längtat sen dess.

Jag har visat nu den bästa maten vi åt under resan, det blev ju ändå en hel del, två mål mat per dag.
Men mycket mat var tråkig och menlös, väldigt lite kryddat, som när jag beställde kyckling grillad i vulkanen, man tror det ska vara nåt väldigt speciellt, det smakade nästan ingenting, inget salt, ingen curry, ingen god sås till, en halv kyckling, ca 10 strips, några morotsbitar, jag satt mest och åt okryddad kyckling, sååååå besviken, annat var det på snabbmatsrestaurangen Goofy ( Långben ) där fick man kebab för ca 45 kr, det var gott.
Club Sandwich som var så gott på Tenerife,på hotellet  var det tråkigt, inga kryddor, en stor kycklingbit som var överstekt, inga små saftiga kycklingbitar stekta i citron och curry,  och ett STEKT ägg, inget kokt och hackat ägg, nästan ingen majonäs.

De flesta ställen hade utspädd läsk, jag som älskar Coca Cola, men när man känner att det knappt smakar nåt, och så tar de mer betalt per glas än vad man betalar för flera liter hemma, vi höll oss till vatten mesta tiden, läsk köpte vi istället på Spar, den stora supermarketkedjan, jag var bara tvungen att testa 7-up med körsbärssmak, det var jättegott.

Inga kommentarer: