lördag, januari 05, 2013

Shopping och bio


 Jag har läst i bloggar att man kan få gamla utgående tapetkataloger för att pyssla med, men jag har inte haft nån tur när jag frågat, men nu fick jag napp i en affär, en med mer färgglatt och en med mer 60 tals stil, kan nog passa bra i dockskåpet.




 Hemtex har rea nu, den här kudden hade kostat 199 kr, jag fick den för 79 kr, det syns inte så knäppt som jag fotat, men längst upp står det Sälen 1923.
Kamelslingan köpte jag på Indiska, 99 kr, men jag hade en rabattkupong på 50 kr så det blev ju halva priset.




Elefanthänget och lilla plåtasken som ska se gammaldags ut köpte jag på EM möbler för 98 kr, där hade jag rabattkupong på 100 kr, så det blev gratis. Miniräknaren kostade 49 kr på Claes Ohlsons, där hade jag en 50 kr kupong så den blev också gratis, nu ska jag kasta två gamla räknare istället, det var ju bättre att köpa en snygg med stora knappar än att ha gamla slitna där batterierna skulle bli dyrare att köpa än den här nya.
Kuben med lösa lappar kom också därifrån, 39 kr, jag trodde jag skulle kunna köpa refill, bara papper, men det fanns inte utan jag måste alltså köpa ny plastbehållare med, hur var det med miljötänkande ?? min plastbehållare är det inget fel på utom att lapparna är slut , jag hade gärna bara fyllt på den.

Nu kanske ni undrar vad jag får alla rabattkuponger från, är man med i Facebook och har en smartphone ( iphone eller android ) med internet så kan man ladda ner en app som heter Wrapp, sen kan man ge sina vänner gratisgåvor, det är företagen som sponsrar, och såklart tänker de att man ska handla mer när man ändå är inne i butiken, jag såg flera snygga kuddar på EM möbler för övrigt, men 249 kr är inte riktigt min prisklass för prydnadskuddar.
Jag har varken rätt sorts mobil eller internet, men både man och son har såna mobiler, så jag tar med dem på shoppingrunda ibland.

Så var jag och Claes på bio idag och såg Sune i Grekland, en kul film med massa " välta blomkruka i skallen på en stackare nere på gatan " skämt, men man fick inte se mycket Grekland, de var mest på hotellet.
Tekniken strulade dock, redan under reklamfilmerna såg vi att det var så oerhört utdraget på höjden,  Tv4:s logga är ju rund, men den var mer äggformad. När det var text nertill så kom den inte med osv.
När sen filmen kom igång var det väldigt utdraget. Alla hade långa huvuden, när det var närbild, när man såg hela kroppen så var huvudet utanför bild, och flera gånger försvann bilden helt några sekunder  så bara ljudet hördes, och folk började mumla och ropa i mörkret.
Efter ca 25 minuter kom två från personalen in och kollade och så fixade de till bilden och frågade om vi ville backa filmen till början, men det var det nog ingen som ville, alla ropade nej vad jag kunde höra, så då fortsatte vi där vi var.
När vi skulle gå stod personalen vid utgången och gav alla en fribiljett som gäller till och med april, ja det var ju inte helt fel, så det blev ett billigt biobesök det här, särskilt som jag hade fått biljetterna som premie från lokaltidningen ifjol.




Inga kommentarer: