lördag, januari 26, 2013

Lärdomar från Conrad Hilton

Jag har läst en biografi om Paris Hilton, av Chas Newkey Burden.
Hon framstår ofta i tidningar som en diva, men hon är faktiskt riktigt sympatisk.
Det jag gillade bäst i boken var ett utdrag ut boken " Be my guest " skriven av hennes farfarsfar Conrad, född 1887 , död 1979.
Han var den som grundade hotellimperiet, och hans far var norrman, så Paris är en sextondels norska.
Conrad skrev en lista över 10 punkter för att få framgång.

1 Finn din egen speciella talang.
Bekymra dig inte över talanger du saknar, utan ta istället reda på vilka talanger du besitter.

2 Var stor.
Tänk stort, handla stort, dröm stort.

3 Var ärlig.

4 Lev med entusiasm.

5 Låt inte dina ägodelar äga dig.

6 Oroa dig inte över dina problem.

7 Klamra dig inte fast vid det som varit, varken via ånger eller nostalgi.

8 Det är klokt att lära av gårdagens misstag, men förödande att klamra sig fast vid gårdagens framgångar.

9 Se upp till människor när du kan, men se aldrig ner på någon.

10 Be regelbundet och tillitsfullt.

1 kommentar:

Ann-Charlotte sa...

Låter väldigt klokt men det funkar nog bara om man gör som det står. Tänk jag har nog aldrig tänkt på vem hon är den där Paris Hilton. Kanske för att hon inte är så intressant för mig. Haha... jag lär så länge jag lever eller hur?