onsdag, januari 09, 2013

Bokmässan del 11

Tredje dagen på bokmässan ( ja jag vet att det var flera månader sen, men bättre sent än aldrig ) träffade vi Alexandra Charles En kvinna med klass och stil.
Jag har fotat autograferna rätt slarvigt ikväll, jag är trött och lat.
Sen älgade vi vidare ( ni fattar skämtet va, fniss )till Hälges tecknare Lars Mortimer. I 2 dagar hade jag stått i kö för att träffa honom, men båda gångerna så stängde de kön strax före mig. Nu tredje dagen så gjorde de samma sak igen ! Det är inte lätt när det är så många som signerar samtidigt så man stressar omkring. Jag höll nästan på att börja gråta, min faders favorittecknare, det kändes oerhört viktigt att då en teckning av den här mannen, men tack och lov, han var snäll, när han lämnat bordet och gick till fikarummet så gick jag efter honom och frågade om jag möjligtvis kunde få en autograf ändå.
Och det fick jag så gärna .
Jonas Darnell tecknar ut i vår hage och Herman Hedning.
En äkta Herman bara för min skull.
Mikael Niemi, som skrivit Mannen som dog som en lax.
Lite lustigt ju, när jag satt och skrev det här tänkte jag att hur dör man om man dör som en lax ? kvävs man, eller försöker man hoppa upp för ett vattenfall ? Då var det en tjej som skrev in en Facebookgrupp där man skänker bort saker till andra, att hon har just den boken att ge bort ! Ett tecken ju, så jag nappade ( haha nappade på laxen, ja visst är jag kul ikväll )

Inga kommentarer: