lördag, december 01, 2012

Petra Marklund och Niklas Strömstedt


 Idag träffade jag Petra Marklund, mer känd som September.
Jag älskar hennes röst, hon är verkligen toppen.
( jag ser ut som en smilfink ju )
 Niklas Strömstedt, han hade jag velat träffa sen början på 90 talet, men han verkade lite trött, när han skrivit autograferna vände han bara om så vi fick ropa tillbaks honom för bilderna, han sa inte så mycket, längtade väl hem från kylan.
- 5 idag men det blåser genom märg och ben.
När jag var inne i centrum idag så kom en sopsäck och blåste ner uppifrån nånstans.

 
 Autografer från dem båda till mig och Claes, och hon signerade skivan också. 


Elis ville inte träffa kändisar, han bara följde med ändå för vi hade några ärenden i stan att göra sen. Han förstår sig inte på min längtan efter att träffa alla kändisar hela tiden.

Jag vet att jag varit borta från bloggen hela veckan,men jobbet har varit överväldigande, flyget 6-10.30, telefonjobb 17-21, man hinner bara sova och äta mellan varven, jag längtar redan till julveckan, då ska jag vara helt ledig. Imorgon ( idag lördag då ) har jag ett kort arbetspass på 1,5 timme, haha, men det är en flight som är viktig att göra intervjuer på, jag får betalt för några extra timmar för att jag måste rycka ut, min chef är bäst alltså.

5 kommentarer:

G Kjellvander sa...

Vad gillar Elis för artister m.m. då? Har det aldrig varit några som du ska träffa som hanockså velat träffa?

Skäms han mest för att du jagar kändisar, bilder och autografer eller han kan tycka att det är lite coolt också?

Anonym sa...

Undrar vad du ska göra med alla autografer

Samara sa...

ja vad gör man med autografer ? :)
Tar fram och tittar på, en del får jag på foton, vissa bilder ramar vi in och sätter upp.
Skivor,böcker och filmer känns roligare om personen som gjort dem har signerat, inte bara att jag har träffat kändisen, men också att kändisen vet att jag finns och beundrar honom/ henne.

G Kjellvander sa...

Anonym-->

Att samla autografer är inte konstigare än att andra samlar frimärken, läskburkar, skivor, böcker, filmer eller skor. När jag var i Italien för en del år sedan träffade jag t.ex. halva Manchester United vid Colosseum. Det var Beckham, Giggs, Scholes, Alex Ferugon m.fl. Klart att jag om både foton och autografer. De ställde glatt upp trots mycket folk och stress.

Jag kan ta fram gamla autografer och drömma mig tillbaka. Folk får samla på vad de vill. Vissa tycker att autografer än töntigt och meingslöst, medan andra (som jag och bloggerskan här) finner det kul.

Samara sa...

Nu först skärper jag mig och svarar :) Elis gillar rap-musik mest, 50 cent och Eminem och sånt, jag tycker det är mest dunka-dunka,min farfar kallade Dolly Parton för dunka-dunka på 80 talet, haha.
Pojken följde med och träffade Peter Harrysson, och när jag skulle träffa Daniel Adams-Ray så missade han pga skola så han bad mig ta en autograf, när han var yngre så tog han autograf av Magnus Samuelsson, jag har en fin bild på dem tillsammans, men annars är han inte så intresserad.

han skäms väl inte direkt för att jag träffar kändisar, men han tycker det är onödigt, särskilt när han kommer hem från skolan och vill ha mat, och jag är på kändisspaning ,hihi.
han tyckter nog inte att det är pinsamt, utan snarare att han säger som svärfar :L vad får du ut av att träffa alla kändisar ?

Coolt att du träffat Beckham, än om jag inte gillar honom så är han ju så känd att jag vill träffa honom ändå.