torsdag, december 27, 2012

Julklappar

 Längst uppe ser ni en läcker chokladask, den fick Claes av mig, jag visar den bland mina julklappar bara för att den är så fin :)
På den ligger en höna jag fick av Elis, jag samlar på miniatyrdjur, och så en renbrosch jag fick av Claes. Under det är det hårspännen från min kusin, stickers med ryska dockor från min kompis Maria, och parfym från Claes.


Längst upp mjukisekorre som jag fick av Claes, egentligen var det ett ekorrhalsband jag önskade mkig, men man fick mjukdjuret på köpet, halsbandet hade jag på mig när jag fotade, får ta en närbild på det nån dag. En bok om hur man gör egna praliner och tillhörande silikonformar fick jag av cheferna.
Rosa klocka av svärisarna ( undrar om det är en pik, hihi, men det är bra, jag behövde en ny, jag har 2 som batteriet lagt av på och en som armbandet är lite trasigt på ) hårgummiband med tillhörande flätor i läckra färger, läppglans, en bra sax för smådetaljer när man scrappar, lim, anteckningsblock och servetter av min kusin.
Filmer : Sean Banan, Julkalendern 1981 ( med Johannes Brost ! ) och Cornelis, av Claes.
Jag fick också lotter av min låtsasmamma, men vi vann inget tyvärr.
Plus att av min mor och hennes man fick jag ett våffeljärn och 2 mattor.
Vi fick pengar från 2 håll också, jag funderar på att köpa fler små söta Schleich djur till min samling :)

Julafton var rätt stillsam, min mor fick vila efter maten och innan julklapparna, men hon blir friskare och starkare för varje dag tack och lov.
Det kändes sorgligt att få sms från min låtsasmamma , och tänka på att min far är en ängel nu, vår första jul utan honom, men andevärlden är inte långt borta, jag vet att han ser mig.

De två dagarna sen julafton har Claes jobbat, jag har rensat i pysselrummet som också är förvaringsrum för filmer, skivor mm, så imorgon ska jag torka golvet och så ska vi bära ner mina matsalsmöbler från övervåningen, jag har numera min fars matsalsmöbler i matsalen.

Inga kommentarer: