onsdag, november 21, 2012

Edorea


Jag brukar sällan köpa blommor, och nästan alla våra har dött dessutom, de verkar inte trivas här i huset, men en julkaktus har jag faktiskt haft sen jag flyttade in för 17 år sen, den fick jag av en fd granne.
När jag nyligen beslöt mig för att köpa en blomma så tog jag bara en på måfå som jag gillade på Ica, men kolla vad blomman heter ! Chamaedorea Elegans, nu undrar jag såklart varför jag drogs till just den ? Var det en hälsning från min far Edor i andevärlden ?
Det värsta är att den är lite torr på en kvist, den här vill jag verkligen hålla liv i.

Igår hade jag en fin resa till Robertsfors, jobbade, hann äta lunch hos min låtsasmamma som flyttat tillbaks till sin hemkommun , sen körde jag hem och efter en timme var det dags att åka till flyget och jobba, men det gjorde inte så mycket, jag hann andas ändå.
Ikväll hade jag telefonjobb, det gick sådär, målet var minst 3 intervjuer per timme, en lätt uppgift tänkte jag, men folk vill så sällan delta, de tackar nej,eller ber mig dra åt varmare trakter...
10 intervjuer på 4 timmar blev det bara, ändå tar varje intervju bara ca 5 minuter.
Hoppas det går bättre imorgon så vi får nån statistik, jag läste att många myndigheter tar sina beslut efter vad såna här undersökningar visar, och när bara några få deltar, ja då kan det ju bli helt fel beslut, eftersom att folk inte tar chansen att berätta vad de tycker om olika saker.

Inga kommentarer: