lördag, november 17, 2012

Ansiktsbehandling och shopping



Idag var jag in till stan och fick en gratis ansiktsbehandling på Eco Hudvård.
Jag hade samlat Felix-koder från olika maträtter och de har olika bra erbjudanden ibland.
Det är så mysigt att få bli ompysslad,och krämerna luktar så gott.
Ulrika som äger salongen är både duktig och personlig, så dit går jag gärna fler gånger.
Sen shoppade jag lite, en present till min mor, från Body Shop, jag hade 10 % rabatt kupong och bonuspoäng innestående, så det som skulle ha kostat 200 blev bara 80 kr.
Och nej då, hon läser inte min blogg,så ingen fara.
Jag köpte etiketter till scrapping, bara 20 kr istället för 50, för det var lite skadat i ena kanten.
Så fyndade jag en rolig bok, och en bok av Gösta Unefält plus ett vykort med Heidi Andersson på loppis. De små söta  kulorna är från Lagerhaus.
Jag köpte även små mjölkkrukor i plast, de får mig att tänka på min barndom, där min far lastade mjölkkrukor i bussen på  morgonen när de var tunga, så transporterades de till mejeriet, där de åkte in på ett långt band, och hade jag tur fick även jag åka med en bit.
Det skulle aldrig funka numera när allt ska vara så barnsäkert, chaufförens dotter som åker med mjölken in i mejeriet glatt vinkandes med sin lovikavante.


Närbild på kulorna, jag fick tips på dem i ett dockskåpsforum, en del är så kreativa, man kan göra lampa av dem, eller kristallkula osv. Jag har ingen fantasi när det gäller sånt, men tar tacksamt emot idéer.
Nu ska jag dra mig till kojs, imorgon ( idag då ) ska jag på pysselträff i Vännäsby.
Men det kör ihop sig, när jag kommer hem,då har min snygging nyss farit på jobbet.
Jag har nya däck,så jag kan känna mig trygg när jag ska lämna kusten.

1 kommentar:

Alexis sa...

sv: Jaså! vad kul :D