måndag, oktober 15, 2012

Distriktskonferens i kyrkan

I helgen har vi haft konferens i kyrkan här i Umeå, det  kom medlemmar från Kiruna i norr till Sundsvall i söder.
Vi hade möten både igår lördag, och idag söndag, det pratades många språk och  alla var så glada att träffa varandra . Här är jag på bild med paret Adler från Tyskland, de var speciellt inbjudna gäster och hade så fina tal. Imorgon ska jag skriva min artikel till Liahona, men pressläggningen är 6 månader, så det hinner bli nästa konferens innan den kommer in.

Här är några guldkorn från konferensen .

" Den Helige Anden tar inte bort våra prövningar för de är en del av livet, men den ger oss kraft att klara oss igenom våra problem "

" Evangeliet är som en ljusslinga i en julgran, när alla delar är på plats blir det ljust, för då kan vi ledas av Anden "

" Det fanns många starka ledare i Bibeln som var stressade och otillräcklighet i sina kallelser, men vi måste ödmjuka oss och lyssna på Den Helige Anden "

" Ibland är det bästa sättet att berätta för nån om kyrkan helt enkelt att lyssna på dem "

Jag hade tänkt blogga mer om bokmässan idag också, men tiden går, jag ska vara på jobbet om 7 timmar så  nu är det dags att hoppa i säng.

Inga kommentarer: