måndag, oktober 22, 2012

Bokmässan del 8


 Anna Jansson, en av mina favoriteckarförfattare. Jag hann inte prata med henne direkt, det var en lång kö.


 Arild Midthun. norsk Kalle Anka tecknare, jag fick Uppfinnar Jocke i boken och Kalle i blocket.
Han var trevlig och så duktig, tog inte många sekunder att rita de här.



 Krister Petersson, här gick det snett, jag köpte en 91:an bok som han signerade, men det visade sig sen att han inte hade ritat teckningarna i den, det hade Jonas Darnell gjort, varför sa han inget ?
Han ritar också Ut i vår hage, så i blocket fick jag Falo.


 Jag som brukar säga " Man kan ju få tuppjuck för mindre " men jag får sluta säga så, i fortsättningen kommer jag ju att tänka på den här teckningen av Hans Lindström.
Till höger Arilds bok.


Lindström brukar ha sina serier i massa tidningar, de med sjukvårdens nerskärningar osv,
jag har aldrig vetat vad han hette i förnamn, men nu vet jag.
Han var jättetrevlig.


Maj Sjöwall, det kändes historiskt att träffa henne som skapat Martin Beck, Gunvald Larsson och de andra. Jag har lyssnat på de ljudböckerna många gånger under mina 17 år som tidningsbud.
Det var under åren 1965 och 1975 som hon skrev böckerna tillsammans med Per Wahlöö, frid vare med hans minne, han dog redan 1975.

1 kommentar:

Ann-Charlotte sa...

:) EN hel del som jag aldrig hört talas om. Kul att du bloggar om detta.