söndag, juli 01, 2012

Shoppingtur med Maria

 Igår var jag på en shoppingtur med min nya vän Maria.
Vi blev bekanta i en grupp på Facebook, och har skrivit till varann några veckor, så nu skulle vi träffas.
Först plockade jag upp henne och vi åkte till Västerslätts skivbutik, jag hade med en bunt skivor jag inte ville ha kvar,det var vinylsinglar, cd singlar, och en dubbel cd,k och få fick jag byta till en cd skiva med Tito Beltran och 2 gamla singlar med Hasse och Tage.

Sen åkte vi till Returmarknaden där jag köpte en dvdfilm, en cd singel och en liten bit av en superläcker vaxduk, den ska jag sätta upp i matkällaren.
När vi skulle åka var Samara helt död.
Hände ingenting när jag vred på tändningen, var som att batteriet skulle ha ramlat av på nåt sätt,
och jag visste ju att det är helt nytt.
Suck och pust, ingen av oss är särskilt bra på bilar, men vi öppnade huven och stod där och hoppades att en man skulle förbarma sig över två hjälplösa kvinnor.
Och efter ett tag så kom en man med sin dotter, och han såg felet på en gång.
Den där metallgrejen som ska nypa åt kring polerna på batteriet, en av dem hade på nåt skumt sätt blivit slapp och slö, så den var väldigt lös.
Som tur är så hade den här mannen verktyg i sin bil, så han nöp åt grejen runt batteriet och bilen startade på en gång, så härligt, det finns verkligen vardagsänglar.

Sen åkte vi till Piias secondhand, där jag köpte det här linnet för 10 kr, ja jag vet att jag har köpstopp på kläder inom kommunen i år, det här är andra gången jag bryter det, och båda gångerna på samma affär, haha, men att bara ha köpt 2 plagg på 6 månader tycker jag ändå är helt ok, och snart ska jag till Paris, då ska det shoppas :)



 Efter det åkte vi till Coop Forum och fikade,min bakelse närmast kameran.
Jag köpte en Stephen King bok, och sen åkte vi till Willys där hon passade på att storhandla,
 för hon har inte bil. Sen skjutsade jag hem henne , och for till Ica Maxi där jag köpte lite mer mat,
 Willys är ok, men jag föredrar ändå Ica.
Jag hade sån tur att jag fick en jacka och en tunika av henne, som hon i sin tur hade fått av nån annan ,men de var inte hennes storlek, väldigt  praktiskt när man kan byta saker, jag gav henne en sak också, som hon ska ge till sin dotter, det är skoj och bra att byta saker med varann.

Inga kommentarer: