torsdag, juli 12, 2012

Pyssel och planering

Idag har jag gjort ett litet tittskåp, det är inte så djupt, så det rymdes inte så mycket.
Ica Maxi säljer såna här ramar för 30 kr.
Jag började med ett snyggt papper, sen ett foto på min far, jag scannade in  och skrev ut hans namnteckning och stämplar från passet.
Dekorerade med en kamerastickers, tjuren var egentligen grå, men jag målade den svart för att den skulle bli Brutus, den tjurkalv de hade och födde upp och sen slaktade och åt ! ja även jag åt ur köttet så jag ska väl inte säga så mycket .
Pälsen, eller skinnet eller vad det heter, gjorde de en matta av.
Men tillbaks till mitt lilla pyssel, bussen köpte jag för nåt år sen, jag samlar på leksaksbilar och bussar, och den här blev precis lagom stor.

I övrigt har jag kopierat videoband till dvd, hittade en film från Norgeresan 1988, så smal jag var och vilka långa ben ... Går också omkring och mäter möbler och planerar hur vi ska ha möblerna när stora bokhyllan ska flytta in nästa vecka.

1 kommentar:

ingrid sa...

vilken fin minnestavla du gjort :)