tisdag, juli 10, 2012

En Volvo kommer lastad

 Jag var alltså i Lycksele för att hämta diverse saker jag ärvde efter min pappa.
Jag bytte bil med Claes, vilket han inte var helt glad över, att köra min lilla Samara, men jag gled i hans Volvo som har ac, det var en njutning att köra den bilen.
Det blev visst lite fullt, ändå lastade jag och Claes bilen full när vi var uppe i april också.
Den här gången var det negativ, diabilder, mer foton, vhs filmer ( där jag faktiskt tog med mig alla, för att kolla om de tär nåt heminspelat på dem, så ska jag kopiera över det till dvd, och såna som är bara inspelat från tv får hon igen snart ) böcker, en matservis, några tavlor, hans första kamera från 60 talet, och en massa dokument, som körkort, betyg från sjunde klass mm.

 Baksätet var också fullt, och i framsätet hade jag 3 små väskor på passagerarsidan.
Men ett dockskåp ?
Är man pysslare så är man, inte nog med att jag scrappar, jag har sett att en del gör de mest otroliga miniatyr-världar, min svägerska Christina exempelvis gör så snygga tittskåp, och när jag passerade hos min kompis Anette som hade loppis så kunde jag bara inte motstå detta dockskåp för 60 kr.
Jag ser fram emot att tapetsera om det och göra fint.
( Vet att min mor skulle säga : Men ta och tapetsera hallen först innan du börjar leka !" )
Jag har ännu inte berättat för henne om mitt fynd, hon ska få se det på torsdag.

Jag var där lite mer än ett dygn men var riktigt effektiv, han både rensa, sortera och packa, plus sitta ner och läsa veckotidningar och umgås med min låtsasmamma.
På väg hem så tittade jag förbi hos farmor och farfar och hennes föräldrar.
Så snyggt på graven med en hund och en katt.

När jag kom hem och packade upp så var hela hallen och farstun full, sen åkte jag till stan på kändisspaning, men det gick inte bra, men Claes hade haft tur under dagen, så imorgon får ni se bilder på vad han fick tag på. I går var jag i kyrkan, sen satt jag och tittade på min pappas betyg från klass 7, hans körkort från 1973, hans nya körkort från januari i år som skulle ha gällt i 10 år .....
Och där orkade jag inte längre, jag låg på sängen och ylade som en skadeskjuten räv, orkade inte blogga.
Idag har jag jobbat, och det kändes bra, nu är jag ledig i 3 dagar, jag har nämligen halvsemester, ledig från alla möjliga jobb, har bara flyget 2 dagar per vecka nu.


Inga kommentarer: