onsdag, juni 20, 2012

Obbola marknad

I helgen var vi på Obbola marknad. Det är en väldigt liten marknad, bara en gata och så på torget framför Folkets hus, men det fanns ändå en hel del att se.
Här är möbler ommålade och uppsnyggade av Fröken Frida, hon målar om möbler och dekorerar med tapet så de blir superläckra. Hon gör även smycken av mjukplast och tyg, de är också häftiga tycker jag.





Mjukplast som sys in i tyg och blir smycken, cool idé och klart miljövänligt.
Äta bör man, här smaskar jag i mig thainudlar.

Jag och min mor kollar på  kläder, Stig var på väg därifrån.
Det var då ingen risk att vi tappade bort honom med den gula tröjan.
Jag köpte inget, jag har ju faktiskt köpstopp på kläder inom kommunen i år, och det har jag bara brutit en gång. Jag har för övrigt bara lämnat kommunen 3 ggr i år, och då hade jag inte tid att shoppa.

Det var bilutställning också, det här var min favorit, men en del bilar var så nya att min Opel var gammal i jämförelse.

I övrigt köpte jag några böcker, en tidning och en liten tavla från Rhodos.
Claes köpte en film, så det blev rena budget-utflykten.

Inga kommentarer: