onsdag, april 25, 2012

Farmors mor Tekla




Jag har hur mycket som helst med foton att gå igenom nu, eftersom min far var en flitig fotograf hela livet.
Här är farmors mor Tekla, jag ser en hel del av mig själv i henne, jag blev väldigt glad över den här bilden.

Min farbrors hundar på 80 talet, Pia och Chita ( uttalas Sita, stavningen var nog min kusins idé )
 Pia var moster till Chita, den här bilden är tagen på farmor och farfars säng, ytterligare ett guldkorn,
 jag blev glad att hitta en bild på farmors sängöverkast, jo jag vet att jag är väldigt sentimental.
 Jag ska samla på mig alla bilder som finns från deras lägenhet och sammanställa dem och skriva om mina minnen därifrån.
Jag har en annan bild sen förr där hundarna sitter i fönstret i farmors sovrum , när jag tänker efter är fönsterbrädan likadan som de jag har här i huset, och det var just de som var en av anledningarna att jag köpte det här huset, mitt undermedvetna kände nog av det.

Inga kommentarer: