onsdag, mars 14, 2012

Sven Wollter

Igår lyssnade jag på en riktig legend inom film och tv-världen.
Självaste Sven Wollter var i stan !



Han läste upp dikter, berättade om skådespelare han känt, sina roller osv,
på ett mycket underhållande sätt.
Det bästa var när han berättade om inspelningen av Raskens, när han skulle hoppa över ett dike och sen omfamna Ida, men just när han hoppade så släppte han världens brakare ! Hela inspelningsteamet hade vridit sig av skratt, men regissören var orolig att solen skulle hinna gå ner, för de skulle filma just i solnedgången, så när alla mer eller mindre ylade av skratt så stod regissören och sa att de skulle lugna ner sig och ta om scenen.

En annan gång skulle de ha en scen i sängen, men då upptäckte de att det hade blivit en råttbo under madrassen !




Jag håller ögonen öppna.




Men här ler han större.

Jag var helt salig på väg hem igår, tänk att jag har kramat Sven Wollter !!
Han var så trevlig och sympatisk, och en kvinna kom fram och sa :
- Egentligen samlar jag inte autografer, men av dig måste jag bara ha en !



Jag hade med 3 filmer med Van Veeteren som han signerade, han sa att det här var den film i serien han själv gillade bäst.



Jag filmade bara lite kort, för det var så dåligt ljud i lokalen, och jag satt lite dåligt till, men jag hade tur som ens fick vara där, för det hade varit slutsålt i flera månader, jag fick veta först förra veckan att han skulle komma.

Det var ett högtidligt ögonblick att träffa honom, egentligen skulle jag ha börjat jobba med telefonintervjuer igår kväll, men jag var tvungen att börja första arbetsdagen med ledigt, haha, och chefen förstod mig, hon hade gärna själv velat träffa honom.
Jag har ju timlön, så jag är ganska fri med att kunna bestämma mina arbetstider.
Nu ska jag till flyget, det är ett så roligt arbete.

Inga kommentarer: