lördag, mars 17, 2012

Horace Engdahl


I går träffade jag Horace, fd ständig sekreterare i Svenska Akademien.
jag hade fått veta när vi var på Numminens konsert att Horace skulle ha föredrag, 100 kr i inträde, men signera böcker efteråt i korridoren på Folkets Hus, så vi for dit, men då var det en tjej som sa att man fick betala inträde om man ville gå in i Folkets Hus överhuvudtaget ! man betalar ju inte 200 för en autograf, så jag bad att få prata med nån annan, då hänvisade hon till sin chef, som berättade att signeringen var inställd, jamen hur har de det med kommunikationen ?
Tänk om vi hade betalat in oss då,och sen fått veta det var inställt, hmmm.

Men vi väntade utanför i det vackra vädret, och efter ett tag kom han ut, på gott humör.


Det var jag och en äldre dam som ville ha autografer,och han skrev så gärna till oss.

Sen fick han nästan en luftfärd, det var ju rena dödsfällan, jag hade då inte heller sett att en liten järnkonstruktion på ca 5 cm var fastskruvat i marken, när han hade gått iväg från oss så hann han ca 5-10 meter när han snavade till,och tog några snabba stapplande steg, vände sig om och stirrade på fällan.
Det är ingen vidare reklam för Umeå direkt.

Inga kommentarer: