måndag, mars 05, 2012

Hjärtliga hälsningar från flygplatsen


Idag åt jag en mycket god kaka med jordnötter, riktigt stor var den, 20 kr, men vi som jobbar på flyget får rabatt så jag betalade 16 kr, och det var den absolut värd.
Så om ni ska flyga från Umeå flygplats kan jag rekommendera jordnötshjärtat.


Jag har långa raster ibland.
Vissa stunder är det bara en flight, men ibland blir det 4 nästan samtidigt och jag pratar och intervjuar så jag nästan tappar rösten.
Sen åker alla och så sitter jag ensam i gaten och läser, funderar och planerar.
Jag kan sitta i lunchrummet med resten av flygplatspersonalen också, men det är så mörkt och trångt där, så jag trivs bäst ute i gaten med de stora fönsterna .
Så fort jag ätit min lunch så går jag ut, de tycker nog att jag är en eremit.


Den här tavlan är kul, en typisk norrländsk mening som oftast används för att förvirra folk söderifrån.
Harta borti harta å nalta borti hä, betyder helt enkelt " hälften av hälften och lite av det " Undrar om passagerare från de sydligare delarna av landet har sett den och grubblat över vad det betyder.

Idag träffade jag Staffan Ling, han kände inte igen mig, jag berättade att jag gått i hans sons klass, då utbrast han : jamen det är ju 100 år sen !
Vad jag vet är det 23 år sen, men han kanske räknar i hundår eller nåt ;)
Han var pigg och trevlig och på väg till Luleå.
Sen träffade jag missionärerna, de var på väg till Sthlm.

Inga kommentarer: