söndag, februari 12, 2012

Melodifestivalen 2012 del 2

I går var jag på pysselträff, jag gjorde bara 2 kort, resten av tiden inspirerades jag av de andra gjorde, pratade och hostade.
Idag stannade jag hemma från kyrkan för jag hostar hela tiden, och det gör så ont, känns som att jag spräckt nåt inre organ, hostar så jag tror läpparna ska flyga av.
Men, melodifestivalen alltså.

Ulrik Munther - Soldiers
Det var en ganska bra låt, men lite för tjatig, ingen vinnarlåt.

Top cats - Baby doll
Min favorit, mina fötter dansade för fullt när jag satt i soffan, svängig och bra låt.



Sonja Aldén - I din himmel.
En vacker låt, men det verkade inte vara nån skillnad på vers och refräng, och hon sjöng ju " till dig " hela tiden , jag trodde den hette så.
Hennes klänning får pluspoäng.

Andreas Lundstedt - Aldrig aldrig
Det kan jag hålla med om, aldrig !
Musiken hördes mer än hans röst, en sorgsen entonig låt, och han kändes inte så äkta när han sjöng den.

Timoteij - Stormande hav
Inte lika bra som förra gången de var med, en klämkäck låt men ingen vinnare.

David Lindgren - Shout it out.
Ingen aning faktiskt, det var så mycket blinkande lampor så jag uppfattade inte låten, väntade bara på att allt blinkande och alla cirkusartister skulle ta slut.
Men jag tror inte att låten är nåt för mig.

Mimi Oh - Det går för långsamt
Min farfar kallade Dolly Parton för dunka-dunka på 80 talet, och det är det enda jag har att säga om den här låten, en väldans massa dunkande.




Di Leva - Ge aldrig upp
En äkta artist med en meningsfull text, jag var helt säker på att han skulle gå direkt till Globen, när han inte gjorde det så utgick jag från att det var nåt fel.
Jag utropade : va , vad hände ?
Jag trodde att hon skulle säga att det blivit fel och oj så pinsamt osv, men nej då, han gick inte vidare, jättekonstigt, rena mysteriet.

Ett annat mysterium är att jag och Claes har varit ensamma hela dan, pojken sov hos sin pappa och åkte med honom till kyrkan, så vi har bara varit hemma och sett på tv, jag har scrappat och hostat.
Plötsligt låg en plastkasse från Budapest under soffbordet !
Hur då ? hur skumt som helst ju, ingen av oss kändes vid att vi sett den förr.

Inga kommentarer: