torsdag, februari 09, 2012

Maria Pietilä Holmner och Erlend Loe


Idag har jag träffat en norsk författare, jag har tyvärr inte läst något av honom, men borde göra det , han var på Gokväll i kvällens program,det var intressant att se programmet, han berättade bland annat om hur hans pappa läste högt för honom när han var barn och de kände en sån närhet.

Han var en trevlig och artig man, tog i hand och presenterade sig när vi träffades.


Och en trevlig hälsning skrev han också.




Maria har kryckor,hon slet av korsbandet i januari, aj aj alltså.

I OS i Garmisch-Partenkirchen 2011 fick hon bronsmedalj i slalom.
Det var för övrigt på samma ställe som min morfars bror Elis tog guld medalj i längdåkning 50 km 1936, jag slutar aldrig att skryta om det ;)

HÄR finns ett inlägg från i somras då jag köpte en byrå som hon målat till förmån för Rädda barnen.
Jag passade på nu att fråga om hon verkligen hade målat den själv, eller om hon bara hade signerat den, men jodå, hon hade målat själv och haft riktigt kul när hon gjorde det. Så frågade hon mig om jag hade hittat vykortet som fanns i byrån,
ja det skrev jag också om i somras, rena mysteriet , ett vykort under den understa lådan, ett kärleksbrev rent av.
HÄR finns det inlägget, jag hade ju undrat om paret nånsin fick varandra, men det får vi aldrig veta, för det visade sig att Marias mamma hade också blivit nyfiken och försökt leta reda på kvinna, men hon hade nyligen dött, så det var nog därför byrån hade skänkts till Rädda barnen.

Jag fick en kram av Maria innan vi skildes åt, hon luktade väldigt gott.

1 kommentar:

G Kjellvander sa...

Erlend Loe kan jag remommendera, jag har läst några av hans böcker. Börja med en bok som heter "Naiv. Super." och se om du gillar den. Han har ett lite speciellt sätt att skriva på, ganska korta, huggiga meningar :)