onsdag, januari 04, 2012

Städning pågår




Ja nu är det storstädning som gäller, jag dränks ju i saker, på bara en kvart har jag städat 2 hyllor, och fått bort 7 böcker och 3 prydnadssaker.
Dessutom hittade jag en mink ! En stackare som man kan hänga runt halsen, jag vill inte gå ut med en mink på mig, och kasta bort den känns fel, då har den ju dött helt i onödan, jag ärvde den för 12 år sen, och varje gång jag hittar den blir jag lika förvånad.

Det kan vara lärorikt att städa också, jag hittade Nya etikettboken, av Magdalena Ribbing, och där står det bland annat " Ordet adjö är franskans à Dieu, med Gud, alltså : Gå med Guds beskydd "
Det hade jag ingen aning om.
Bilderna i början på inlägget då ? Det är min mor som liten flicka med sin äldre bror, och så en bild på mormor i hatt :) De hör inte till ämnet, men jag ville så gärna visa upp dem.

1 kommentar:

ANNA sa...

Sälj minkskrället på Tradera, du får massor av pengar för en sån med de rätta bilderna i annonsen.

Det fins ju massor av folk som vill gå runt med en döing runt halsen å den där minken blir ju inte levande igen bara för att den inte används.